Αναζήτηση στο site

Επαφή

ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ
Ε.Κ.Π. 4ος, ΓΡΑΦΕΙΟ 6,
ΟΜ. ΣΚΥΛΙΤΣΗ 19,
Τ.Κ 18531 ΠΕΙΡΑΙΑΣ

ΤΗΛ. - ΦΑΞ : 2104131209

enosh_synt_ika_peiraia@yahoo.gr

ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ «Norman Atlantic»Πέπλο προστασίας της εταιρείας

2014-12-31 12:21
 
ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ «NORMAN ATLANTIC»
Χάος με τον πραγματικό αριθμό επιβατών και αγνοουμένων
 

Για τέταρτη φορά, η εταιρεία ΑΝΕΚ παρουσίασε διαφοροποιημένη τη λίστα όσων επιβιβάστηκαν στο πλοίοΈνα ακόμα πτώμα εντοπίστηκε χτες στο καμένο κουφάρι του πλοίου «NORMAN ATLANTIC», ανεβάζοντας στους 11 τους νεκρούς επιβάτες. Ταυτόχρονα, συνεχίζεται η σύγχυση και με τον αριθμό των ανθρώπων που επέβαιναν στο καράβι, με αποτέλεσμα να είναι ανυπολόγιστος ο αριθμός αυτών που αγνοούνται. Χτες, οι ιταλικές αρχές, μετά από τις καταθέσεις των επιβατών, άρχισαν να κάνουν λόγο για τουλάχιστον 40 αγνοούμενους.

Το πλοίο «NORMAN ATLANTIC», με σημαία Ιταλίας, είχε αποπλεύσει τη νύχτα του περασμένου Σαββάτου από την Πάτρα με προορισμό το λιμάνι της Αγκόνα και ενδιάμεσο σταθμό την Ηγουμενίτσα. Του δόθηκε άδεια απόπλου να βγει στην Αδριατική με σφοδρή θαλασσοταραχή και παρά τις σοβαρές παρατηρήσεις που είχαν εντοπιστεί στο πλοίο στις 19 Δεκέμβρη, μετά από επιθεώρηση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πάτρας, σε ό,τι αφορά τις πόρτες πυρόσβεσης, τις υδατοστεγείς θύρες, το πλάνο διαχείρισης επιβατών και τα φώτα κινδύνου.

Το «NORMAN ATLANTIC» καπνίζει μεσοπέλαγα της Αδριατικής...

Τα ξημερώματα της Κυριακής και ενώ έπλεε ανοιχτά της Κέρκυρας (32 ναυτικά μίλια βορειοδυτικά των Οθωνών) ξέσπασε πυρκαγιά, η οποία κατά πάσα πιθανότητα, και σύμφωνα με πληροφορίες, ξεκίνησε από το μηχανοστάσιο. Επί 12 ώρες το πλοίο τυλιγμένο στις φλόγες με εκατοντάδες ανθρώπινες ψυχές πάνω του, αρμένιζε την Αδριατική με μοναδική βοήθεια τα παραπλέοντα πλοία και κάποια αλιευτικά.

Από τις 4 το πρωί που φέρεται να ξέσπασε η πυρκαγιά, η επιχείρηση διάσωσης ξεκίνησε στις 4 το απόγευμα με την αερομεταφορά επιβατών με ελικόπτερα της ακτοφυλακής και του πολεμικού ναυτικού της Ιταλίας και της Ελλάδας. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των παραγόντων, ήταν η εκδήλωση της πυρκαγιάς να εξελιχθεί σε πολύνεκρη τραγωδία, της οποίας οι διαστάσεις γίνονται ακόμα μεγαλύτερες, καθώς ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί πόσοι τελικά επιβάτες επέβαιναν στο πλοίο!

Μαρτυρίες επιβατών που διασώθηκαν κάνουν λόγο για ανθρώπους που καίγονταν ή έπεφταν στη θάλασσα για να σωθούν με αποτέλεσμα να χάνονται στα κύματα. Ακόμα, οδηγοί φορτηγών αναφέρουν ότι είχαν δει συναδέλφους τους να κοιμούνται στα οχήματά τους, εκφράζοντας φόβους ότι εγκλωβίστηκαν στις φλόγες.

Αλλάζουν τις λίστες σαν τα ...πουκάμισα

Οι ιταλικές αρχές υπολογίζουν ότι υπήρχαν επιβάτες που δεν ήταν στη λίστα και άλλοι που δεν είχαν ταξιδιωτικά έγγραφα. Από την άλλη, η ΑΝΕΚ, η εταιρεία που έχει ναυλώσει το πλοίο, εξέδωσε χτες μία ακόμα (την τέταρτη κατά σειρά) λίστα με διαφορετικό και πάλι αριθμό επιβατών!

Η 4η λίστα της ΑΝΕΚ, δίνει 419 επιβάτες και 56 ναυτεργάτες. Σύνολο 475 επιβαίνοντες. Εχει προηγηθεί άλλη λίστα, στην οποία η ΑΝΕΚ ανέβαζε τον αριθμό των επιβατών στους 422 (234 Ελληνες). Μαζί με το πλήρωμα, προέκυπτε ότι οι συνολικοί επιβαίνοντες ήταν 478 άνθρωποι, άλλη μια έκανε λόγο για 457 ενώ δεν αποκλείεται οι λίστες να έχουν και συνέχεια.

Αυτή η σύγχυση με τα ονόματα και τον αριθμό των επιβατών, είχε ως αποτέλεσμα οικογένειες να δοκιμάζονται ακόμα περισσότερο, όπως η οικογένεια του πρώτου νεκρού Γ. Δούλη που κλήθηκε να αναγνωρίσει ένα ξένο πτώμα! Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας και τις ιταλικές αρχές, συνολικά έχουν διασωθεί 426 επιβάτες, ανάμεσα στους οποίους είναι και μέλη του πληρώματος. Από αυτούς, οι 236 είναι Ελληνες, από τους οποίους οι 201 είναι ήδη στη χώρα. Οι υπόλοιποι βρίσκονται σε ελικοπτεροφόρο του Πολεμικού Ναυτικού της Ιταλίας.

Χτες, εξάλλου, η εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Ευτ. Κοντζαμάνη ανέθεσε στην προϊσταμένη της εισαγγελίας Πρωτοδικών Πειραιά τη διερεύνηση των αιτιών της ναυτικής τραγωδίας. Ο εισαγγελέας του Μπάρι, που έχει αναλάβει τη διερεύνηση του πολύνεκρου φονικού, έχει ασκήσει ποινικές διώξεις στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και τον πλοίαρχο για πολλαπλή ανθρωποκτονία σε βαθμό κακουργήματος.

Αποκαλυπτική μαρτυρία

 

Φτάνοντας το βράδυ της Δευτέρας στην Ελευσίνα, μια από τους επιβάτες του «Norman Atlantic» που σώθηκε και επέστρεψε στην Ελλάδα με πτήση του C-130, αφηγήθηκε τα όσα έζησε από την ώρα που το πλοίο γέμισε καπνούς μεσοπέλαγα, το ξημέρωμα της Κυριακής 28/12. Η μαρτυρία της είναι αποκαλυπτική για τις συνθήκες του ναυτικού ατυχήματος και τη διαχείρισή του από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και τις κρατικές αρχές Ελλάδας και Ιταλίας. Είπε ανάμεσα σε άλλα στους δημοσιογράφους: «Κινδυνέψαμε. Εγκλωβιστήκαμε. Είχε 9 μποφόρ. Δεν υπήρχε βοήθεια από πουθενά. Μας εγκατέλειψαν. Ημασταν από τις 5.30 έξω στο κατάστρωμα και ήρθε βοήθεια μετά τις 11-12 η ώρα και το μόνο που κάναν ήταν να μας κοιτάζουν γύρω γύρω. Είχε πάρα πολύ αέρα και δεν μπορούσαν να μας πλευρίσουν να μας βοηθήσουν και ήμασταν αβοήθητοι μέχρι τη νύχτα. Ξεκίνησαν και μας παίρναν με τα ελικόπτερα έναν έναν, η δικιά τους προσπάθεια ήταν πάρα πολύ μεγάλη, αλλά και η ταλαιπωρία μας επίσης. Ημασταν μούσκεμα, φυσούσε πάρα πολύ (...)
 
Μέσα στο καράβι μας εγκατέλειψαν όλοι. Δεν υπήρχε κανείς. Αυτό που θέλω να καταγγείλω είναι ότι εγώ προσωπικά -είμαι οδηγός φορτηγού- ήμουν μέσα στην καμπίνα μου και κοιμόμουν και δε μας ειδοποίησε κανείς. Μπήκε ο καπνός μέσα στην καμπίνα μου και θα καιγόμουν ζωντανή. Δεν υπήρχε ειδοποίηση από πουθενά. Λείπουν 37 άτομα, είναι αγνοούμενοι. Εχουν πέσει άνθρωποι στη θάλασσα. Δε λένε και όλη την αλήθεια. Οι επίσημοι νεκροί είναι οχτώ. Τουλάχιστον τρεις συνάδελφοί μου είναι νεκροί διότι κοιμόντουσαν μέσα στα αυτοκίνητά τους. Οι υπόλοιποι είναι από τον πανικό που πέσανε στη θάλασσα με τις σωστικές λέμβους που έπεσαν μέσα, κόπηκαν τα σκοινιά και έπεσαν απότομα. Και είναι άτομα τα οποία πέσαν στη θάλασσα και επειδή ήταν νύχτα, είχε πάρα πολύ κύμα, ακόμα και στη θάλασσα, που κάποιος θεωρεί ότι αν πέσει θα σωθεί, δεν υπήρχε καμία σωτηρία από το κύμα και τον κακό καιρό.
 
Το καράβι που ταξιδεύαμε ήταν άθλιο και το γνωρίζαμε, ήταν εν γνώσει μας. Δεν ήταν μηχανικά σωστό και παρ' όλα αυτά το βγάλαν για να κάνει ταξίδι. Οι άνθρωποι κοιμηθήκαν μέσα, όπως κι εγώ προσωπικά σκέφτηκα κάποια στιγμή επειδή ήταν άθλια η καμπίνα μέσα, πολύ βρώμικη, να αφήσω τα πράγματά μου μόνο για ένα μπάνιο και να κατέβω κάτω να κοιμηθώ μέσα στο αυτοκίνητό μου. Τους επέτρεπαν, με τη μόνη διαφορά ότι ήταν υπ' ευθύνη τους γιατί σφραγίζουν οι πόρτες στα αμπάρια όταν μπαίνουν τα αυτοκίνητα μέσα. Παρ' όλα αυτά, πήραν το ρίσκο και πήγανε μέσα. Εγκλωβίστηκαν και δεν μπορούσαν να φύγουν. Εγιναν όλα τόσο γρήγορα που δεν μπορούσαν να κάνουν τίποτα, να αντιδράσουν. Δεν μας είπε κανείς τίποτα, δεν είχαμε ενημέρωση από πουθενά. Εγώ κατέληξα να φτάσω στο Πρίντεζι το βράδυ (σ.σ. της Κυριακής), 8 η ώρα και από το πρωί, από τις 5.30 η ώρα, ήμουν μούσκεμα, τα ρούχα μου στάζανε, πάνω στον αέρα, στο κατάστρωμα και τα πόδια μας καίγονταν από τη φωτιά (...)
 
Το μόνο που αναθαρρήσαμε λίγο ήταν όταν πήρε και ξημέρωσε, κατά τις 11.30-12 η ώρα, άρχισαν και ερχόντουσαν τα καράβια γύρω γύρω. Αλλά δεν μπορούσαν να βοηθήσουν, να κάνουν τίποτα. Δεν μπορούσαν να πλευρίσουν από τον καιρό να μας βοηθήσουν. Ισα που φέρναν γύρω γύρω από το καράβι και μας κοιτούσαν. (...) Ηταν πολύ δυνατός ο αέρας, δεν μπορούσαμε να σταθούμε πάνω στο κατάστρωμα. Φυσούσε πάρα πολύ. Βλέπαμε τα ελικόπτερα, τα σούπερ πούμα, ερχόντουσαν από πάνω και δεν μπορούσαν για πολλή ώρα να πάρουν κανέναν μας, από τις άσχημες καιρικές συνθήκες. Και όσο φυσούσε, η φωτιά δυνάμωνε και ανέβαινε, δηλαδή εμείς ήμασταν πάνω στο κατάστρωμα και ερχόταν και μια μας έπνιγε ο καπνός, μια είχαμε τον αέρα και το κρύο, μούσκεμα να τουρτουρίζουμε πάνω στο κατάστρωμα (...) Οι σωστικές λέμβοι από τη μια την πλευρά καήκαν, δεν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τίποτα. Από την άλλη την πλευρά, οι μισές κοπήκαν, φύγαν, και οι μόνες ήταν δύο σωστικές λέμβοι οι οποίες πήραν 10 - 20 άτομα και φύγαν. Και αυτοί πάλι που κόψαν τις λέμβους και πέσαν στη θάλασσα ήταν δεκαπλό το ρίσκο τους, γιατί δεν είχε έρθει τίποτα ακόμα για να βοηθήσει. Με το που ξημέρωσε ήρθαν».
 
ΙΤΑΛΙΚΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ ΒΑΣΗΣ
Συνυπογράφουν την ανακοίνωση των Ελλήνων ναυτεργατών

Η Unione Sindacale di Base (USB - Συνδικάτα Βάσης) της Ιταλίας συνυπογράφει την ανακοίνωση που εξέδωσαν την Κυριακή τα ελληνικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», Μαγείρων καιΠληρωμάτων Ναυαγοσωστικών - Ρυμουλκών για τη φωτιά στο «Norman Atlantic». Στην ανακοίνωση τίθονταν μια σειρά ερωτήματα για τις συνθήκες του ναυτικού ατυχήματος και σημειώνονταν ανάμεσα σε άλλα:

«Για άλλη μια φορά, αποδεικνύεται ότι το κυνηγητό του κέρδους των εφοπλιστών δε συμβιβάζεται με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Οπως έχει αποκαλυφθεί, πίσω από τα τραγικά ναυάγια, πυρκαγιές κ.ά. βρίσκονται σοβαρές παραλείψεις της αξιοπλοΐας των πλοίων, με οδυνηρές συνέπειες για τους επιβάτες και τους ναυτεργάτες. Το γεγονός αυτό έχει γεννήσει πολύ σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν με ακρίβεια και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα».

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΛΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ
Προκλητική προσπάθεια να συγκαλυφθούν ερωτήματα και ευθύνες

Μαγική εικόνα παρουσίασαν χτες ο υπουργός Ναυτιλίας και το επιτελείο του, σε συνέντευξη Τύπου για το «Norman Atlantic»Χτες το μεσημέρι, την ώρα που από το «Norman Atlantic» ανασυρόταν το πτώμα του 11ου νεκρού, ο υπουργός Ναυτιλίας Μ. Βαρβιτσιώτης και η ηγεσία του Λιμενικού Σώματος, σε συνέντευξη Τύπου, δήλωναν με τον πλέον κυνικό τρόπο ότι το πλοίο ήταν σε άριστη κατάσταση, χωρίς κανένα πρόβλημα που να αφορά την αξιοπλοΐα του και τα σωστικά του μέσα! 

Ελληνες διασωθέντες αποβιβάζονται από το C-130 στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας

ΥΠΕΘΑ

Παραδέχονταν επίσης ότι δεν κατάφεραν να προσφέρουν κάθε δυνατή βοήθεια στους επιβάτες του φλεγόμενου πλοίου, αλλά σε αυτό φταίει ο «κακός καιρός» και ότι για το αλαλούμ με τον αριθμό των επιβατών, στην ουσία δεν ευθύνεται κανείς!

Τα όσα αναφέρθηκαν στη χτεσινή συνέντευξη Τύπου, πηγάζουν από την αγωνία της κυβέρνησης και των αρμοδίων αρχών να προστατέψουν την κερδοφορία του εφοπλιστικού κεφαλαίου και να καλύψουν τα εγκλήματά του. Γι' αυτό κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τους ναυτεργάτες, τους εργαζόμενους, συνολικά το λαό. Είναι απειλή για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, για τους εκατομμύρια επιβάτες, τουρίστες που διακινούνται κάθε χρόνο με τα επιβατηγά πλοία.

Ο υπουργός Μ. Βαρβιτσιώτης, παίρνοντας πρώτος το λόγο, έδωσε αμέσως τη «γραμμή» ότι αυτή η ανείπωτη ναυτική τραγωδία στην Αδριατική είναι ένα «δυστύχημα», σαν να πρόκειται για τροχαίο. «Θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω -είπε προκλητικά- ότι η διάθεση της Πολιτείας και της κυβέρνησης είναι να χυθεί άπλετο φως για τα αίτια, τα οποία οδήγησαν σ' αυτό το τραγικό δυστύχημα»! «Είναι βέβαιο -συνέχισε- ότι κάθε ναυάγιο, κάθε δυστύχημα, κάθε ανθρώπινη ζωή η οποία χάνεται, δεν μπορεί να μένει χωρίς την τιμωρία των υπευθύνων»

.Οι διαβεβαιώσεις του Μ. Βαρβιτσιώτη ήταν κάτι αντίστοιχο με το «μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο» που έλεγε και ο υπουργός του ΠΑΣΟΚ Χρ. Παπουτσής με το πολύνεκρο ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ», για το οποίο οι μόνοι που πλήρωσαν τη νύφη ήταν οι φτωχοδιάβολοι, δηλαδή οι ναυτεργάτες! 

 

Να εξωραΐσει την εικόνα και να συγκαλύψει την πραγματικότητα που βοά προσπάθησε χτες η ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας

Eurokinissi

Σχεδόν ...τέλεια η διάσωση!

Ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Θ. Αθανασίου,συνεχίζοντας την ίδια πρόκληση, παραδέχτηκε ότι από τις 4 το πρωί, που δίνουν ως ώρα εκδήλωση της πυρκαγιάς, μέχρι τις 10 π.μ. που ήταν στην αποκλειστική ευθύνη των ελληνικών αρχών, το φλεγόμενο πλοίο και οι εκατοντάδες επιβάτες ήταν αφημένοι στο έλεος.

Ανέφερε επί λέξει: «Οι εξαιρετικά αντίξοες καιρικές συνθήκες δεν επέτρεψαν στα επιχειρησιακά μέσα να δράσουν». Οταν του σημειώθηκε όμως ότι την ώρα που δεν μπορούσαν να δράσουν τα επιχειρησιακά μέσα του Λιμενικού Σώματος, στην περιοχή είχαν ήδη σπεύσει να βοηθήσουν ιταλικά αλιευτικά σκάφη, η απάντηση ήταν ότι «εμείς δεν είδαμε κανένα αλιευτικό».

Οταν στη συνέχεια δέχτηκε την παρατήρηση ότι τα είδε το πανελλήνιο από τις οθόνες των τηλεοράσεων είπε:«Εμείς πάντως δεν είχαμε δεσμεύσει αλιευτικό σκάφος ούτε οι Ιταλοί»! Επίσης, σύσσωμη η ηγεσία παραδέχτηκε ότι δεν υπάρχουν ναυαγοσωστικά στο Λιμενικό Σώμα που να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Ομως η αποκάλυψη έγινε όταν η ηγεσία του Λιμενικού κλήθηκε να απαντήσει στο ερώτημα γιατί δεν έσπευσαν από την πρώτη στιγμή ρυμουλκά ανοιχτής θαλάσσης. Η απάντηση που δόθηκε από τον αρχηγό, τον επικεφαλής του Θαλάμου Επιχειρήσεων, ήταν ότι αυτό δεν είναι δική τους ευθύνη! Αναφέρθηκε χαρακτηριστικά: «Εμείς στείλαμε το σήμα για το κινδυνεύον πλοίο στους σταθμούς (σ.σ. των ρυμουλκών), όμως δεν υπήρξε ανταπόκριση». Απέκρυψαν ότι πρέπει η εταιρεία να ζητήσει βοήθεια ρυμουλκού, κάτι που όπως όλα δείχνουν, η ΑΝΕΚ απέφυγε τις κρίσιμες ώρες, γιατί αυτό έχει μεγάλο κόστος.

Πέπλο προστασίας της εταιρείας

Από την πλευρά της Λιμενικής Αστυνομίας, στη συνέντευξη μίλησε ο επικεφαλής της Ν. Σπανός. Παρά το γεγονός ότι του ζητήθηκε να σχολιάσει τις απανωτές λίστες που εξέδωσε η ΑΝΕΚ, ανεβοκατεβάζοντας τον αριθμό των νεκρών, είπε ότι είναι βέβαιο πως η τέταρτη λίστα είναι και η ακριβής «γιατί η εταιρεία έκανε ενδελεχή έλεγχο». Ωστόσο, δεν απάντησε αν θα έχει συνέπειες η εταιρεία γι' αυτό το αλαλούμ που έχει προκαλέσει. Σημείωσε ακόμα ότι οι λιμενικές αρχές έκαναν τον έλεγχο που χρειάζεται.

Οσον αφορά τις παρατηρήσεις που είχαν γίνει στο πλοίο στις 19 Δεκέμβρη από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πάτρας, οι απαντήσεις που έδωσε ο διευθυντής της Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων Σ. Ράπτης ήταν ...αποστομωτικές. Για την πρώτη, ανέφερε ότι πρόκειται για μια πόρτα χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ότι «το πρόβλημα είχε αποκατασταθεί».

Για τις δύο άλλες παρατηρήσεις, ανέφερε ότι ήταν απλός φωτισμός και αυτοκόλλητα σήματα και σε ό,τι αφορά τις πόρτες πυρασφάλειας ότι «σε μία από τις πυρίμαχες, δεν ήταν ικανοποιητικός ο μηχανισμός κλεισίματος»! Μετά από αυτά, αποφάνθηκε ότι το πλοίο ήταν σε πολύ καλή κατάσταση. Οσο για το αν οι 56 ναυτεργάτες ήταν επαρκής αριθμός για να καλύψει τις ανάγκες ενός τέτοιου πλοίου και να διαχειριστεί κατάσταση κρίσης, ανάφεραν ότι «το πλοίο είχε σημαία Ιταλίας».

Αθλιες συνθήκες καταγγέλλουν οι οδηγοί φορτηγών

Ανακοίνωση για το ναυτικό ατύχημα στο «Norman Atlantic» εξέδωσε το Σωματείο Επαγγελματιών Οδηγών Αττικής - Βοιωτίας και Νήσων Αργοσαρωνικού. Σ' αυτή σημειώνει ανάμεσα σε άλλα: «Το Σωματείο μας εκφράζει τα συλλυπητήριά του στους οικείους των θυμάτων της ναυτικής τραγωδίας στο πλοίο "Norman Atlantic" και καλεί όλες τις αρμόδιες αρχές να παράσχουν κάθε δυνατή βοήθεια στους διασωθέντες, ώστε να επιστρέψουν με ασφάλεια στα σπίτια τους.

Συνάδελφοι: Το τραγικό αυτό γεγονός αποδεικνύει για μια ακόμη φορά ότι στο βωμό του κέρδους των εφοπλιστών θυσιάζονται όλα τα αναγκαία μέτρα για την προστασία επιβατών και πληρωμάτων στα πλοία. Οι μειώσεις στον αριθμό των μελών του πληρώματος έχουν άμεσο αντίκτυπο στην ασφάλεια του ταξιδιού. Ολα αυτά οι εφοπλιστές τα αντιμετωπίζουν σαν κόστος, αδιαφορώντας για τις ανθρώπινες ζωές.

Η κατάσταση αυτή αφορά όλους τους επαγγελματίες οδηγούς. Ολοι όσοι ταξιδεύουν καταγγέλλουν πέρα από τα ελλειπή μέτρα για την ασφάλεια και τις γενικότερες συνθήκες που υπάρχουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού: Την ελεεινή κατάσταση που υπάρχει στις καμπίνες, το κακό φαγητό, τα ανεπαρκή πληρώματα.

Ιδιαίτερα, όμως, στα λιμάνια Πάτρας - Ηγουμενίτσας υπάρχει ακόμη ένα τεράστιο πρόβλημα: Αντιμετωπίζουμε τις πολιτικές ΕΕ - κυβέρνησης για το μεταναστευτικό, η οποία μετατρέπει τους μετανάστες σε κυνηγημένα ζώα, που προσπαθούν να ξεφύγουν με κάθε τρόπο. Για να αποφύγουν τις ποινικές ευθύνες, οι οδηγοί υποχρεώνονται να γίνονται φύλακες στα γκαράζ των πλοίων, να περνούν το ταξίδι μέσα στα φορτηγά χωρίς να ξεκουράζονται. Αποτέλεσμα, μετά το εξαντλητικό ταξίδι, να οδηγούν άυπνοι και κουρασμένοι με όποιες συνέπειες υπάρχουν».

Νεκροί και δύο Αλβανοί ναυτεργάτες

Στους 11 νεκρούς που είχαν ανασυρθεί μέχρι και χτες το βράδυ από το πλοίο «Norman Atlantic» προστέθηκαν και 2 ναυτεργάτες από την Αλβανία, πλήρωμα του ρυμουλκού που ανέλαβε να ρυμουλκήσει το πλοίο. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της ρυμούλκησης κόπηκε ο κάβος, έπεσε πάνω τους και τους άφησε «στον τόπο». Από το υπουργείο δε δόθηκε καμία παραπάνω πληροφορία, όπως ποια ήταν η εταιρεία που ανέλαβε τη ρυμούλκηση, γιατί αντί για το συρματόσχοινο που πρέπει να φέρει κάθε ρυμουλκό, η διαδικασία έγινε με κάβο του πλοίου κ.ά.

Πηγή : ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ